Press ESC to close

Co się dzieje z Rowerowy.com? Klienci czują się oszukani

Jeden z najstarszych polskich sklepów rowerowych wydaje się być kolejną ofiarą kryzysu w branży rowerowej. Kryzysu, na który producenci, dystrybutorzy i sprzedawcy wspólnie zapracowali przez lata rzeźbienia klientów sprzedawania klientom towarów z bardzo dużym narzutem oraz złymi decyzjami biznesowymi w okresie około-covidowym. Coraz częściej można spotkać na grupach rowerowych ostrzeżenia od klientów sklepu rowerowy.com, którzy nie otrzymali ani zamówionego towaru, ani zwroty wysłanych środków.

Znikające profile mogą świadczyć o dużej skali problemu

Nie znajdziemy już profilu sklepu Rowerowy.com ani na Facebooku, a profil na platformie TrustedShops (wysokimi ocenami na której sklep się chwalił jeszcze do niedawna) wygląda na założony na nowo przez wkurzonych klientów (średnia ocena 1.0). Dodatkowo profil anglojęzycznego sklepu firmy (26Bikes.com) na tej platformie również jest pełny negatywnych opinii (ocena 1.6).

W większości przypadków, taka sytuacja zwiastuje rychłą upadłość sklepu i niewielkie szanse na zwrot pieniędzy. Czy tak będzie i w przypadku rowerowego? Zapewne okaże się w najbliższych tygodniach. Pewną szansą dla sklepu mogą być jeszcze jego stany magazynowe.

Przeglądając asortyment można zobaczyć, że sklep ma jeszcze całkiem sporo towaru „na półkach”, dostępnego od ręki. W takiej sytuacji sprzedaż może go nieco podźwignąć. Tylko jak kupić od nich coś, nie ryzykując utraty pieniędzy?

Zakupy za pobraniem lub za pomocą karty kredytowej mogą być rozwiązaniem

Rowerowy.com nadal pozwala zamawiać towary za pobraniem oraz płacąc za pomocą karty. Obie opcje są stosunkowo bezpieczne dla klienta. Trudno mi sobie wyobrazić, by sklep z 20 letnią historią wysłał cegłę za pobraniem, więc płacąc za towar najpewniej otrzymamy produkty zamówione.

Druga opcja – płatność za pomocą karty kredytowej lub debetowej – pozwala skorzystać z opcji „chargeback” w przypadku, w którym nie otrzymamy zamówionego towaru. Zarówno karty wydane przez Visę jak i Mastercard pozwalają na wykonanie takiej operacji.

Skąd problemy branży rowerowej?

Branża rowerowa przeżyła prawdziwą bańkę w okresie około-covidowym. W 2020 i 21 roku rowery sprzedawały się jak świeże bułeczki, firmy zwiększyły nakłady inwestycyjne a przy tym wszyscy starali się windować marże. Na rynek weszły mocniej fundusze inwestycyjne, inwestując w producentów i dystrybutorów. Wszystko kręciło się dobrze jeszcze w 2022 roku, ale w 23 pojawiło się załamanie. Rowery przestały się sprzedawać, a sklepy i producenci mieli problem z nadprodukcją. Obecnie wiele sklepów sprzedaje towary poniżej cen zakupu tylko po to, by utrzymać płynność finansową. Ci, którym się to nie udaje – upadają. To czy dokładnie ten sam scenariusz wydarzył się w przypadku rowerowego.com wiedzą już pewnie tylko właściciele i zarząd.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *